Sider

mandag den 6. februar 2012

Min lille blå stol :)



Min elskede lille blå stol!

Det er faktisk en meget sjov historie jeg har om nok et mine mest elskede møbler. Hvoraf denne er det ene ;)

Jeg bor i en gammel 50ér lejlighed, i en blok sammen med en flok gamle pensionister :)
Jeg er så heldig at min far arbejder som vicevært der hvor jeg bor.. Så da jeg flyttede ind skulle jeg jo have en rundvisning OVERALT! Det førte til at jeg i kælderen kom ind i et aflåst rum der har været brugt af pensionisterne til opbevaring af møbler og gammelt ragelse i maaaaaaaaaaaange år. Heldigt for mig vil jeg vove at påstå.. :)
Nå men vi kommer ind i rummet og mit falkeblik falder straks på 2 meget gamle stole der sikkert har stået i det samme hengemte hjørne i den kælder de sidste 30 år. Jeg siger med det samme til min far at dem må jeg bare eje! Koste hvad det vil! ( Det skal lige sige at jeg på daværende tidspunkt bor i en lejlighed på 38 m3 med min kæreste, og er på SU) Han lover dermed at snakke med formanden der har med ALT at gøre, men der går lææænge inden jeg hører noget.. Det vil sige ca. 1½år, da jeg tilfældigvis støder på alle viceværterne der er i gang med at ryde ud i kælderen! Med det samme tænker jeg "NOOOOOOOO!!! STOLENE!" Min far er heldigvis verdens sødeste far så han har heldigvis sat begge stole til side, for han tænkte jeg nok stadig gerne ville have dem :D YES!!!!!
Vi får stoppet stolene ind i mit lille kælderrum og der står de så endnu et år..

Men nu er jeg jo også så heldig at have verdens bedste svigermor som tilfældigvis er gammel møbelpolstrer, så da hun hører historien om stolene tilbyder hun sin hjælp. Så på et par uger er det købt stof og skum, og så er stolene så gode som nye :D

Jeg har desværre ikke fået taget billede af stolene inden de blev ombetrukket :(
Men kan fortælle jer at denne stol var karrygul og meget slidt, og den anden minder utrolig meget om den oprindelige i farven, men havde et lyserødt sæde som der var en person der havde siddet maaange år i ;)

Så selvom de var gemt væk var de begge godt brugt.
Men nu står de heldigvis efter flere år i min lejlighed og vi nyder dem i fulde drag :)

Nå men det var en lille historie om hvordan jeg blev den lykkelige ejer af verdens bedste stole :D




Ingen kommentarer:

Send en kommentar