Sider

onsdag den 18. april 2012

Indbagt skinke

Jeg syntes tiden forsvinder lidt for hurtigt..
Jeg er midt i at skrive bachelor, derfor går der lidt tid imellem mine indelæg på bloggen:( Men jeg håber at komme tilbage på blogger-pinden SNART!!

I mellemtiden er der lige en hurtigt opskrift her på indbagt skinke :)

1 lille skinke
1 pakke/bakke neutral smørreost
en god håndfuld friske krydderurter (basilikum, oregano, timian, persille eller hvad du lige har)
salt, peber
1 lille løg
3 plader butterdej (på frost)
1 æg

Dette er en hurtig ret. Det du gør:

Kog skinken ca. 45 min kommer selvfølgelig an på den str. ellers læs på indpakningen, put et par hele peberkorn, 2 lauerbærblade og et lille drys salt i.

Imens skinken koger, laver du osten klar, det er bare at hakke løget, blande det sammen med smørreosten og hak krydderurterne og bland det hele sammen. Smag til med salt og peber.

Tag butterdejen op og læg dem så de kan tø op imens skinken koger.

Når skinken er kogt, fjerner du det net der sidder om den (hvis der altså sidder noget ;)

Læg skinken til siden og rul butterdejen ud. Du limer pladerne sammen med en lille smule æg.

Læg butterdejen i bunden af et fad, og put skinken ovenpå. Smør derefter osten ud over skinken, og luk butterdejen omkring. Slut af med at pensle med resten af ægget :)

Sæt det hele i ovnen ca. 30-35 min. eller til dejen er gylden og hævet.


Server med en god salat og lidt brød til :)

Velbekommen!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar