Sider

fredag den 4. oktober 2013

Risotto med blomkål og tomater

En let risotto til hele familien

Du skal bruge
Risottoris
Hvidvin
Fond/boullionterning
Forårsløg
Blomkål
Tomater
Basilikum
salt og peber
Parmesan
Smør

Jeg serverede med stegt kylling og ærtespirrer, men det er jo op til en selv hvad man kan lide til eller om det skal være risotto on the rocks ;-)

Først varmer du din boullion/fond, dette gør at risene ikke går i stå midt i kogningen.
Hak forårsløgene (2stk) fint og svits i alm. Olivenolie i ca. 2 Min. Tilsæt risottorisene, alt efter hvor mange i er til måltidet :-) jeg brugte ca. 2dl. Hæld et lille glas hvidvin ved og lad risene koge lidt, du har komfuret stående på middel gennem hele kogningen. Herefter tilsætter du fond/boullion lidt efter lidt så risene aldrig løber tør for væske. Husk at røre jævnligt så det ikke brænder på.
Efter ca. 15 Min tilsætter du blomkål (skåret i skiver eller buketter) og tomater. Rør og tilsæt fond i ca. 4min endnu og tag risottoen af varmen. Tilsæt parmesan og salt og peber samt en lille klat smør efter smag, prøv dig lidt frem :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar