Sider

mandag den 21. maj 2012

Fødselsdag

Øv for den hvor er der gået lang tid siden jeg har skrevet herinde..
Men for tiden går det meste af min tid med opgaver og loppemarkeder :)
Der bliver heldigvis også tid til lidt forskellige madprojekter f.eks. havde min kærestes fødselsdag og han skulle da lige have en kage. Min søde veninder Stine er bare SUPER dygtig til det med de kager, så hun gad heldigvis godt hjælpe mig, så kagen bare kunne blive super flot :D Kagen har høns på fordi min dejlige kæreste i laaaaaaang tid har ønsket sig at få høns når vi flyttede i hus.. Det skulle han da selvfølgelig have så det var gaven indtil videre ;)

Kagen bestod af en chokoladekage, der var bagt i en springform. Derefter skåret over på midten og fyldt med daimcreme :D Nam Nam!!!


Opskriften kommer her:

150 g sukker
1 æg
125 g hvedemel
3 spsk kakao
½ tsk natron
½ tsk bagepulver
2  tsk vaniljesukker
1  lille drys salt
1¼ dl vand
75 g smør

Smelt smøret i en lille gryde, ved svag varme. Når det er smeltet hælder du vandet over i, så det får ca. samme temperatur. Imens pisker du æg og sukker til det er en luftig masse.
Bland de tørre ingredienser i en anden skål. Miks det hele sammen, og hæld det i en springform.
Bag den i ca. 40 min ved 175 grader. Hold godt øje med den i de sidste 10 min da den skal være lidt klæg i midten :)

Fyldet består af noget så simpelt som fløde og en plade marabou daim...
Pisk lidt under ½ l fløde, og smelt chokoladen i et vandbad. (Et vandbad består af en gryde med kogende vand. I gryden sætter du en skål der kan tåle varmen, og hælder chokoladen i, og venter til den er smeltet.)
Lad chokoladen køle af, uden at den bliver stiv. Bland de to ingredienser sammen og sæt det på køl hvis det er meget flydende. Hvis det har en fin konsistens putter du det i kagen, og sætter hele kagen på køl.





Kast dig endelig ud i kagernes verden :D Det er ikke så svært som man skulle tro ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar